اخبار خودرو، اخبار روز خودرو را در car ir بخوانید مرجع اخبار تحلیلی خودرو خودرو
انتشار: فروردین 13، 1401
بروزرسانی: 16 آذر 1404

اخبار خودرو، اخبار روز خودرو را در car ir بخوانید مرجع اخبار تحلیلی خودرو خودرو

اخبار خودرو، اخبار روز خودرو را در car ir بخوانید مرجع اخبار تحلیلی خودرو خودرو

رویکرد خاص اپل در عرضه محصولات مختلف نیز نگرانی های افزون تری را به همراه داشته است. اپل معمولاً دوست دارد کاربرانش را به مجموعه محصولات خودش محدود کند و امکان ارتباط با دستگاه ها یا نرم افزارهای تولیدی از سوی رقبا، معمولاً با دردسر در اختیار کاربر قرار دارد. ورود جدی اپل به صنعت خودرو و عرضه خودرویی از سوی این شرکت این بیم را به همراه دارد که باز هم شاهد شکل گیری اکوسیستمی بسته برای مشتریان این شرکت باشیم و این خودش می تواند به شکل گیری یک حوزه انحصاری جدید منجر شود.

  • با توجه به اهمیت و ضرورت حمل ونقل عمومی و به واسطه سهم ۱۲ درصدی اشتغالزایی، اهمیت این صنعت مضاعف شده است.
  • به گزارش\xa0سایت دیده بان ایران؛\xa0بازار خودرو در چند سال اخیر، شاهد افزایش و کاهش پاندولی قیمت ها بوده و به علت سرمایه ای شدن خودرو، التهابات این بازار بر اقتصاد کشور هم آثار جانبی و تورمی بر جای گذاشت.
  • امروزه شرکت های سایپا و ایران خودرو به عنوان دو شرکت مهم ماشین سازی در ایران، اتومبیل های مختلفی با ویژگی های متفاوت را به صورت بومی و غیربومی تولید می نمایند.

برای مثال، در اواخر سال 1401 برای فروش خودروهای وارداتی حدود 100 میلیون تومان از هر خریدار، پول گرفته شد. در ماه های اخیر، تعدادی از متقاضیان از این نوع خرید انصراف دادند و اگر نتیجه واردات خودرو مشخص نشود و تعداد دیگری از این نوع خرید انصراف بدهند، دوباره یک مقدار التهاب در بازار خودرو ایجاد می شود. اگر متقاضیانی که در اسفند 1401 برای خرید خودروهای وارداتی ثبت نام کرده و 100 میلیون تومان پول واریز کرده اند، پول های خودشان را پس بگیرند باز تقاضای زیادی به بازار آزاد خودرو حمله می کند. در حالی که در سال 1401، یک سال طوفانی را داشتیم و به دلیل اتفاقات محیط کلان سیاسی و اقتصادی و اتفاقات محیط خُرد یعنی در صنعت خودرو، با وجود این که قیمت خودرو در بازار بالا رفته و قدرت خرید مردم پایین آمده بود ولی هجوم سرمایه به بازار خودرو اتفاق افتاد. با دمیدن روحی به نام سیستم عامل در خودرو می توان آن را به یک پلتفرم تبدیل کرد و مدیریت آن را به دست گرفت. در دنیای سنسورها، خلق خودروهایی که بتوانند با موجودیت های اطرافشان در ارتباط باشند کار سختی نیست.

صنعت خودروسازی ایران

کرولا و راو ۴ علیرغم اینکه در کشورهای گوناگونی تولید می شوند اما تقریباً در تمامی بازارها مشابه هستند. درسال ۱۴۰۰ فساد گسترده صنعت خودرو ایران در حالی نمایان شد که همچنان راه واردات خودرو بسته ماند، قیمت خودرو باز هم افزایش یافت و خودروسازان به انبار کردن خودروهای خود ادامه دادند. در این بین، مصرف کنندگان این تولیدات که غالباً داخلی هستند، هـمواره از قیمت و کیفیت این محصولات رضایت ندارند. معاملات خودرو رواج داشت و مردم خرید فیزیکی خودرو را بر سهامداری گروه خودرویی ترجیح می دادند. قیمت خودرو تقریبا ثابت بود و این ثبات را می توان ناشی از ثبات نسبی قیمت ارز طی سال ۹۵ و ۹۶ دانست. سهام گروه خودرویی اگر چه فراز و نشیب هایی را تجربه می کرد، اما از ثبات نسبی برخوردار بود.

اتصال بی سیم در خودروها

این مقاله به بررسی اهمیت فولاد در صنعت خودروسازی ایران می پردازد و تأثیر آن بر تولید، نوآوری و رشد اقتصادی را برجسته می کند. چون صنعت خودرو مانند صنایع دیگر به ارز وابسته است و وقتی قیمت ارز بالا می رود خودروسازان مجبور می شوند برای اینکه درگیر حواشی افزایش قیمت نشوند ، قطعه با قیمت پایین تر وارد کنند. شاهد هستیم قطعاتی تامین می شود که لزوما کیفیت خوب ندارند و به دلیل وابستگی نظام تولید کشور به ارز و نوسانات ارزی و رابطه فسادآلود بین برخی از قطعه سازان و خودروسازان باعث می شود قطعاتی که از مجموعه قطعه سازی به خودروسازان تحویل می شود، لزوما کیفیت اصلی را نداشته باشد.

برگزاری مزایده فوق العاده خودروهای سبک و سنگین وارداتی از ۲۳ مهرماه

همان کاری که ایران خودرو و سایپا باید سال ها پیش در مقابل دخالت دولتی انجام می دادند تا کار به اینجا نرسد که دولت خیال کند می تواند در تمام امور بخش خصوصی دخالت کند. زنجیره ارزش دیجیتال با کنار زدن روش ها و مدل های سنتی فعالیت، امکان توسعه کسب و کارهای پویا و انعطاف پذیری که آمادگی بیشتری برای مقابله با شرایط غیر قابل پیش بینی شده را دارند، فراهم می کند. ۲- تعریف تراز ارزی برای بنگاه ها بدین معنی که خودروسازان، قطعه سازان و حتی بازرگانان با صادرات قطعه یا خودرو این اجازه را داشته باشند معادل ارزی صادارات، خودرو وارد نمایند. با توجه به ارزش پایین هر دستگاه خودرو صادراتی در مقابل هر دستگاه خودرو وارداتی (در حدود ۱۰ به یک) پیش بینی میشود این موضوع می تواند به گسترش و تعمیق صادرات منجر میشود. این فرصت ها اقتضای توجه و بهره برداری را در مقابل سیاست گذار سطح صنعتی و سطح بنگاه ارایه می دهد. این نکته می تواند با رعایت مساله تیراژ یا مقیاس اقتصادی تولید تقویت و موضوع رقابت هم افزا شود.